អំពីទូរស័ព្ទ

អំពីទូរស័ព្ទ

Image result for Phone
ទូរស័ព្ទ ( ə លីត្រ ɛ ច ə ខ្ញុំ / tə- LEF -ə-Nee ) គឺជាវាលបច្ចេកវិទ្យាដែលពាក់ព័ន្ធនឹងការអភិវឌ្ឍ, កម្មវិធី, និងការដាក់ពង្រាយ ទូរគមនាគមន៍ សេវាសម្រាប់គោលបំណងនៃ
ការបញ្ជូនសំលេងអេឡិចត្រូនិទូរសារឬទិន្នន័យ , រវាងភាគីឆ្ងាយ។ ប្រវត្តិសាស្ត្រនៃទូរស័ព្ទនេះត្រូវបានផ្សារភ្ជាប់យ៉ាងជិតស្និទ្ធជាមួយការបង្កើតនិងការអភិវឌ្ឍនៃ ទូរស័ព្ទ ។
ទូរស័ព្ទត្រូវបានសំដៅជាទូទៅថាជាការសាងសង់ឬប្រតិបត្តិការនៃទូរស័ព្ទនិងប្រព័ន្ធទូរស័ព្ទនិងជាប្រព័ន្ធទូរគមនាគមន៍ដែលឧបករណ៍ទូរគមនាគមន៍ត្រូវបានប្រើក្នុងការបញ្ជូនសំលេងឬសម្លេងផ្សេងទៀតរវាងចំណុចដោយមានឬគ្មានការប្រើប្រាស់ខ្សែកាប។ [1] ពាក្យនេះក៏ត្រូវបានគេប្រើជាញឹកញាប់ដើម្បីសំដៅទៅផ្នែករឹងកុំព្យូទ័រកុំព្យូទ័រនិងប្រព័ន្ធកុំព្យូទ័រកុំព្យូទ័រដែលអនុវត្តមុខងារដែលបានអនុវត្តជាទូទៅដោយឧបករណ៍ទូរស័ព្ទ។ នៅក្នុងបរិបទនេះបច្ចេកវិទ្យាត្រូវបានសំដៅជាពិសេសថាជាទូរស័ព្ទអ៊ិនធឺណែតឬ សំលេងនៅលើពិធីការអ៊ិនធឺណិ (VoIP) ។

មាតិកា

  • 1ទិដ្ឋភាពទូទៅ
  • 2ទូរស័ព្ទឌីជីថល
    • 2.1ដំណាក់កាលសំខាន់ៗនៅក្នុងទូរស័ព្ទឌីជីថល
  • 3ទូរស័ព្ទ IP
  • 4ការស្រាវជ្រាវអំពីផលប៉ះពាល់សង្គម
  • 5សូមមើលផងដែរ
  • 6ឯកសារយោង

ទិដ្ឋភាពទូទៅ 

ទូរស័ព្ទដំបូងត្រូវបានភ្ជាប់ដោយផ្ទាល់ជាគូ។ អ្នកប្រើម្នាក់ៗមានទូរសព្ទដាច់ដោយឡែកមួយដែលមានខ្សែទៅទីតាំងដែលគាត់ចង់ទៅ។ នេះបានក្លាយទៅជាការរអាក់រអួលយ៉ាងឆាប់រហ័សនិងមិនអាចគ្រប់គ្រងបាននៅពេលដែលមនុស្សចង់ទំនាក់ទំនងជាមួយមនុស្សច្រើនជាងពីរបីនាក់។ ការច្នៃប្រឌិតនៃការ ផ្លាស់ប្តូរទូរសព្ទ បានផ្តល់នូវដំណោះស្រាយសម្រាប់បង្កើតការភ្ជាប់ទូរស័ព្ទជាមួយទូរស័ព្ទដទៃទៀតដែលកំពុងបម្រើនៅក្នុងតំបន់។ ទូរស័ព្ទនីមួយៗត្រូវបានភ្ជាប់ទៅនឹងការផ្លាស់ប្តូរតាមរយៈគន្លឹះខ្សែតែមួយដែលជា រង្វិលជុំក្នុងតំបន់ ។ ការផ្លាស់ប្តូរទីតាំងនៅតំបន់សេវាកម្មផ្សេងទៀតត្រូវបានភ្ជាប់ជាមួយ ខ្សែចំនុច ហើយសេវាកម្មផ្លូវឆ្ងាយអាចត្រូវបានបង្កើតឡើងដោយការបញ្ជូនបន្តតាមរយៈការផ្លាស់ប្តូរច្រើន។
ដំបូងបណ្ណាល័យត្រូវបានដំណើរការដោយដៃដោយអ្នកបម្រើម្នាក់ដែលត្រូវបានសំដៅជាទូទៅថាជា " ប្រតិបត្តិករប្រតិបត្ដិករ " ។ នៅពេលអតិថិជនបានរវៃក្តាប់លើទូរស័ព្ទនោះវាបានបង្ហាញសញ្ញាបង្ហាញនៅលើក្តារនៅពីមុខអ្នកប្រតិបត្តិដែលបន្ទាប់មកនឹងដោតកាសប្រតិបត្តិក្នុងចំនុចនោះហើយផ្តល់សេវាកម្ម។ អ្នកទូរសព្ទ័ត្រូវសុំឱ្យគេហៅឈ្មោះតាមឈ្មោះបន្ទាប់មកលេខទូរស័ព្ទហើយប្រតិបត្តិករភ្ជាប់ចុងបញ្ចប់នៃសៀគ្វីទៅនឹង Jack ដែលត្រូវបានហៅដើម្បីប្រាប់ពួកគេ។ បើសិនជាស្ថានីយ៍ដែលហៅថាចំលើយនោះអ្នកបើកបរបានផ្តាច់កាសស្តាប់ត្រចៀកហើយបានបញ្ចប់សៀគ្វីពីស្ថានីយ៍។ ការហៅទូរស័ពទត្រូវបានបង្កើតឡើងដោយមានជំនួយពីប្រតិបត្តិករផ្សេងទៀតនៅតាមបណ្តាញអ្នកដទៃ។
នៅសម័យទំនើបទូរសព្ទភាគច្រើនត្រូវបានដោតចូលទៅក្នុង រន្ធទូរស័ព្ទ ។ ច្រកត្រូវបានតភ្ជាប់ដោយ ខ្សែខាងក្នុង ទៅ ខ្សែរ ធ្លាក់ ដែលតភ្ជាប់អាគារទៅខ្សែ។ ខ្សែកាបជាធម្មតានាំមកនូវខ្សភ្លើងធំ ៗ ជាច្រើនពី បណ្តាញអ៊ិនធឺរណែត ទៅកាន់មជ្ឈមណ្ឌលខ្សែរឬការផ្លាស់ប្តូរតាមទូរស័ព្ទ។ នៅពេលដែលអ្នកប្រើទូរស័ព្ទចង់ធ្វើការ ហៅតាមទូរស័ព្ទ គ្រឿងបរិក្ខារនៅផ្សារផ្លាស់ប្តូរពិនិត្យលេខទូរស័ព្ទតាម ទូរស័ព្ទ ហើយភ្ជាប់ ខ្សែទូរស័ព្ទនោះ ទៅ ខ្សែកាប មួយទៀតនៅក្នុងមជ្ឈមណ្ឌលលួសដូចគ្នាឫទៅដើមទៅកន្លែងផ្លាស់ប្តូរឆ្ងាយ។ ភាគច្រើននៃការផ្លាស់ប្តូរនៅក្នុងពិភពលោកត្រូវបានភ្ជាប់គ្នាតាមរយៈប្រព័ន្ធនៃប្រព័ន្ធប្ដូរធំជាងមុនបង្កើតជាបណ្តាញទូរស័ព្ទសាធារណៈប្តូរ (PSTN) ។
បន្ទាប់ពីពាក់កណ្តាលសតវត្សទី 20 ទូរសារនិងទិន្នន័យក្លាយជាអ្នកប្រើទីពីរដ៏សំខាន់នៃបណ្តាញដែលបានបង្កើតឡើងដើម្បីអនុវត្តសម្លេងហើយនៅចុងសតវត្សន៍នេះផ្នែកខ្លះនៃបណ្តាញត្រូវបានធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងជាមួយ ISDN និង DSL ដើម្បីកែលម្អការគ្រប់គ្រងចរាចរណ៍បែបនេះ។
សព្វថ្ងៃទូរស័ព្ទប្រើបច្ចេកវិជ្ជាឌីជីថល ( ទូរស័ព្ទឌីជីថល ) ក្នុងការផ្តល់សេវាទូរស័ព្ទនិងប្រព័ន្ធ។ ការហៅតាមទូរស័ព្ទអាចត្រូវបានផ្តល់ជូនជាឌីជីថលប៉ុន្តែអាចត្រូវបានដាក់កម្រិតចំពោះករណីដែលមីលអេសអេល ឌីជីថល ចុងក្រោយ ឬការបម្លែងរវាងឌីជីថលនិងសញ្ញាអាណាឡូកកើតឡើងនៅក្នុងទូរស័ព្ទ។ ភាពជឿនលឿននេះបានកាត់បន្ថយការចំណាយក្នុងទំនាក់ទំនងនិងបង្កើនគុណភាពនៃសេវាកម្មសំលេង។ ការអនុវត្តដំបូងនៃ ISDN នេះបានអនុញ្ញាតឱ្យរាល់ការដឹកជញ្ជូនទិន្នន័យពីចុងបញ្ចប់ទៅបណ្តាញទូរស័ព្ទ។ សេវាកម្មនេះក្រោយមកត្រូវបានបង្កើតឡើងមិនសូវសំខាន់ដោយសារតែសមត្ថភាពក្នុងការផ្តល់សេវាកម្មឌីជីថលដោយផ្អែកលើ IP protocol ។
ចាប់តាំងពីការបង្កើតបច្ចេកវិទ្យាកុំព្យួទ័រផ្ទាល់ខ្លួននៅក្នុងទសវត្សឆ្នាំ 1980 សមាហរណកម្មទូរគមនាគមន៍កុំព្យូទ័រ (CTI) បានផ្តល់សេវាកម្មទូរស័ព្ទទាន់សម័យជាបន្តបន្ទាប់ដែលផ្ដួចផ្ដើមនិងគ្រប់គ្រងដោយកុំព្យូទ័រដូចជាការធ្វើនិងទទួលសំលេងទូរសារនិងទិន្នន័យហៅទូរស័ព្ទជាមួយ សេវាកម្ម ថតចម្លង និង អ្នកហៅចូល។ អត្តសញ្ញាណ។ ការបញ្ចូលកម្មវិធីទូរស័ព្ទនិងប្រព័ន្ធកុំព្យួទ័រគឺជាការអភិវឌ្ឍដ៏សំខាន់មួយនៅក្នុងការវិវត្តន៍នៃការិយាល័យស្វ័យប្រវត្តិកម្ម។ ពាក្យនេះត្រូវបានប្រើក្នុងការពិពណ៌នាអំពីសេវាកុំព្យូទ័រនៃមជ្ឈមណ្ឌលហៅទូរស័ព្ទដូចជាអ្នកដែលដឹកនាំការហៅទូរស័ព្ទរបស់អ្នកទៅផ្នែកខាងស្ដាំនៅឯអាជីវកម្មដែលអ្នកកំពុងហៅ។ ជួនកាលវាក៏ត្រូវបានគេប្រើដើម្បីពិពណ៌នាអំពីសមត្ថភាពប្រើប្រាស់កុំព្យួទ័រផ្ទាល់ខ្លួនដើម្បីផ្តួចផ្តើមនិងគ្រប់គ្រងការហៅទូរស័ព្ទ (ក្នុងករណីនេះអ្នកអាចគិតថាកុំព្យូទ័ររបស់អ្នកជាមជ្ឈមណ្ឌលហៅទូរស័ព្ទផ្ទាល់ខ្លួនរបស់អ្នក) ។ [2] CTI មិនមែនជាគំនិតថ្មីទេហើយត្រូវបានគេប្រើប្រាស់ក្នុងអតីតកាលនៅក្នុងបណ្តាញទូរសព្ទធំ ៗ ប៉ុន្តែមានតែ មជ្ឈមណ្ឌលហៅទូរស័ព្ទដែល អាចធ្វើបាន តែប៉ុណ្ណោះដែល អាចបង្ហាញពីតម្លៃនៃការតម្លើងឧបករណ៍ចាំបាច់។ អ្នកផ្តល់សេវាទូរស័ព្ទបឋមកំពុងផ្តល់ជូននូវសេវាកម្មព័ត៌មានដូចជា អត្តសញ្ញាណលេខរៀងដែលជាស្ថាបត្យកម្មសេវាទូរស័ព្ទដែលបំបែកសេវា CTI ពីការផ្លាស់ប្តូរការហៅនិងធ្វើឱ្យវាកាន់តែងាយស្រួលក្នុងការបន្ថែមសេវាកម្មថ្មី។ សេវាកំណត់អត្តសញ្ញាណលេខដែល ហៅតាម (DNIS) មានទំហំទូលំទូលាយសម្រាប់ការអនុវត្តរបស់វាដើម្បីនាំមកនូវតម្លៃពិតប្រាកដដល់ការប្រើទូរស័ព្ទអាជីវកម្មឬលំនៅដ្ឋាន។ ជំនាន់ថ្មីនៃកម្មវិធី ( middleware ) កំពុងត្រូវបានបង្កើតឡើងជាលទ្ធផលនៃស្តង់ដានិងភាពអាចរកបាននៃការតភ្ជាប់ទូរស័ព្ទទូរសព្ទកុំព្យូទ័រតម្លៃទាប។

ទូរស័ព្ទឌីជីថល 

Image result for Digital Phone
ការចាប់ផ្តើមជាមួយនឹងសេចក្តីណែនាំនៃត្រង់ស៊ីស្ទ័រដែលបានបង្កើតនៅឆ្នាំ 1947 ដោយ Bell Laboratories ដើម្បីបំភ្លឺលម្អិតនិងការប្តូរសៀគ្វីក្នុងឆ្នាំ 1950 និងតាមរយៈការអភិវឌ្ឍនៃការកុំព្យូទ័រដែលមានមូលដ្ឋាន ប្រព័ន្ធប្តូរអេឡិចត្រូនិ ជា សាធារណៈបានប្តូរបណ្តាញទូរស័ពទ (PSTN) បានវិវត្តបន្តិចម្តងឆ្ពោះទៅរកស្វ័យប្រវត្តិកម្មនិងឌីជីថល នៃការបញ្ជូនសញ្ញានិងអូឌីយ៉ូ។
ទូរស័ព្ទឌីជីថល គឺជាការប្រើ អេឡិចត្រូនិចឌីជីថល នៅក្នុងប្រតិបត្តិការនិងការផ្តល់ប្រព័ន្ធទូរស័ព្ទនិងសេវាកម្ម។ ចាប់តាំងពីទសវត្សឆ្នាំ 1960 បណ្តាញស្នូល ឌីជីថល បានជំនួសប្រព័ន្ធ បញ្ជូននិង អាណាឡូក បែបប្រពៃណី ហើយ បណ្តាញចូលប្រើ ភាគច្រើន ត្រូវបានឌីជីថលផងដែរ។
ទូរស័ព្ទឌីជីថលបានធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងយ៉ាងប្រសើរនូវសមត្ថភាពគុណភាពនិងតម្លៃនៃបណ្តាញ។ បណ្តាញទូរសព្ទ អាណាឡូក ចុងបញ្ចប់ ត្រូវបានកែប្រែដំបូងនៅដើមទសវត្សឆ្នាំ 1960 ដោយធ្វើឱ្យប្រសើរនូវបណ្តាញបញ្ជូនជាមួយនឹងប្រព័ន្ធបញ្ជូន ឌីជីថល 1 (DS1 / T1) ដែលត្រូវបានរចនាឡើងដើម្បីគាំទ្រដល់បណ្តាញសំឡេង 3 kHz ជាមូលដ្ឋានដោយការជ្រើសរើសគំរូសំលេងអាណាឡូកដែលមានកំណត់កម្រិតបញ្ជូននិង ការអ៊ិនកូដដោយប្រើ PCM ។ ខណៈពេលដែលឌីជីថលអនុញ្ញាតឱ្យ សំលេង Wideband នៅលើឆានែលដូចគ្នា, គុណភាពប្រសើរឡើងនៃឆានែលសំឡេងអាណាឡូកធំទូលាយមិនបានរកឃើញទីផ្សារដ៏ធំនៅក្នុង PSTN នេះ។
មធ្យោបាយបញ្ជូនក្រោយៗទៀតដូចជា SONET និង ការបញ្ជូន ខ្សែកាបអុបទិក បន្ថែមការបញ្ជូនឌីជីថលកម្រិតខ្ពស់។ ទោះបីជាប្រព័ន្ធអាណាឡូកបានកើតមានដែលថាក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍បណ្តាញសំឡេងអាណាឡូកជាច្រើនបានច្រើនទៅលើមធ្យមបញ្ជូនតែមួយ, បញ្ជូនឌីជីថលបានអនុញ្ញាតឱ្យចំណាយទាបនិងបណ្តាញជាច្រើនទៀត multiplexed នៅលើឧបករណ៍ផ្ទុកដែលការបញ្ជូននេះ។ សព្វថ្ងៃនេះឧបករណ៍បញ្ចប់ជាញឹកញាប់នៅតែអាណាឡូកប៉ុន្តែសញ្ញាអាណាឡូកត្រូវបានបម្លែងទៅ ជាសញ្ញាឌីជីថល នៅ ចំណុចប្រទះតំបន់បម្រើ (SAI) ការិយាល័យកណ្តាល (CO) ឬចំណុចប្រមូលផ្សេងទៀត។ ក្រុមហ៊ុនដឹកទំនិញរង្វង់ឌីជីថល (DLC) ដាក់បណ្តាញឌីជីថលកាន់តែកៀកទៅនឹងបរិវេណអតិថិជនដោយកាត់បន្ថយ រង្វិលជុំ អាណាឡូក ទៅស្ថានភាពកេរ្តិ៍ដំណែល។

ព្រឹត្តិការណ៍សំខាន់ៗនៅក្នុងទូរស័ព្ទឌីជីថល

  • ការពិសោធន៍ដើមដំបូងជាមួយនឹង ការផ្លាស់ប្តូរកូដជីពចរ នៅក្នុងទូរស័ព្ទ
  • 8 ប៊ីត 8 ស្តង់ដា kHz ត្រូវបានបង្កើតឡើង; ទ្រឹស្តីបទ Nyquist និងកម្រិតបញ្ជូនទូរស័ព្ទ 3.5 kHz ស្តង់ដារ
  • DS0 ជា ស្តង់ដា ប៊ីត ទូរស័ព្ទទូរសព្ទ័ឌីជីថលជាមូលដ្ឋាន
  • បរិមាណមិនមែនលីនេអ៊ែរ : A-law ទល់។ μ-loi , និងការបម្លែងរវាងពីរ
  • ប៊ីតអត្រាកំហុស និងភាពវៃឆ្លាត
  • ប្រព័ន្ធទូរសព្ទឌីជីថលដំបូងដែលដាក់ឱ្យប្រើប្រាស់
  • ប្រព័ន្ធ ដឹកជញ្ជូន T-carrier របស់អាមេរិក និង ប្រព័ន្ធ ដឹកជញ្ជូន អេឡិចត្រូនិច អ៊ឺរ៉ុប ត្រូវបានអភិវឌ្ឍដើម្បីអនុវត្តតាមទូរស័ព្ទឌីជីថល
  • សេចក្តីណែនាំអំពី ការផ្លាស់ប្តូរអវកាស នៅក្នុង ប្រព័ន្ធប្តូរអេឡិចត្រូនិច ឌីជីថលយ៉ាងពេញលេញ
  • ជំនួសការផ្តល់សញ្ញាសម្លេងជាមួយសញ្ញាឌីជីថលសម្រាប់ត្រីកោណ
  • សញ្ញានៅក្នុងក្រុម - សញ្ញា និង ក្រៅសញ្ញា
  • បញ្ហានៃ ការប្លន់បន្តិចបន្តួច
  • ការអភិវឌ្ឍនៃ SS7
  • ការកើតមាន បណ្តាញខ្សែកាបអុបទិក អនុញ្ញាតឱ្យមានភាពជឿជាក់និងសមត្ថភាពហៅកាន់តែច្រើន
  • ការផ្លាស់ប្តូរពី ការបញ្ចូនអ ហ្វ័រស៊ីយូស ទៅប្រព័ន្ធផ្សេងៗដូចជា SONET / SDH
  • ប ណ្តាញ រោទិ៍ព្យាបាលដោយខ្លួនឯង optical បង្កើនការជឿជាក់បន្ថែមទៀត
  • ឌីជីថល / ប្រព័ន្ធអុបទិកធ្វើបដិវត្តបណ្តាញផ្លូវឆ្ងាយអន្តរជាតិជាពិសេស ខ្សែកាបក្រោមសមុទ្រ
  • ការ ផ្លាស់ប្តូរទូរស័ព្ទ ឌីជីថល លុបបំបាត់ផ្នែកផ្លាស់ប្តូរ, ធ្វើឱ្យឧបករណ៍ផ្លាស់ប្តូរច្រើនតូចជាងមុននិងអាចទុកចិត្តបានច្រើន
  • ការបំបែកនៃការផ្លាស់ប្តូរនិងមុខងារផ្តោតអារម្មណ៍
  • ចេញពីប្រព័ន្ធឌីជីថលនៅទូទាំង PSTN
  • ការផ្តល់ សេវា បណ្តាញដ៏ឆ្លាតវៃ
  • ឌីជីថល ការសរសេរកូដ និងការបង្ហាប់
  • ការបង្រួមការនិយាយលើផ្នែកឌីជីថលអន្តរជាតិ
  • ទូរស័ព្ទប្រើ នៅក្នុងបរិស្ថានឌីជីថល
  • សេចក្តីណែនាំនៃទូរស័ព្ទចល័តឌីជីថល, ក្បួនដោះស្រាយការបង្ហាប់ពិសេសសម្រាប់ អត្រាកំហុសប៊ីតខ្ពស់
  • ការបញ្ចប់ឌីជីថលដោយផ្ទាល់ទៅអតិថិជនតាមរយៈ ISDN ; PRI ចាប់យកនៅលើ, BRI ភាគច្រើនមិន, លើកលែងតែនៅក្នុងប្រទេសអាល្លឺម៉ង់
  • ផលប៉ះពាល់នៃទូរស័ព្ទឌីជីថលនិងការបញ្ចប់ឌីជីថលនៅ ISP លើការធ្វើទំនើបកម្ម
  • សំលេងតាមអាយភី ជាយុទ្ធសាស្រ្តរបស់ក្រុមហ៊ុនអាកាសចរណ៍
  • ការលេចឡើងនៃ ADSL នាំទៅរកសម្លេងពីលើ IP ក្លាយជាផលិតផលប្រើប្រាស់និងភាពយឺតយ៉ាវនៃ ការប្រើប្រាស់អ៊ីនធឺណេតតាមទូរស័ព្ទ
  • រំពឹងរួមគ្នានៃ VoIP , ទូរស័ព្ទចល័ត, ល។
  • ការរអិលនៃ តំលៃទូរសព្ទ័ ចល័តការកើនឡើងការផ្លាស់ប្តូរឆ្ពោះទៅរក ការកំណត់តម្លៃ ផ្ទះទំនិញ ខណៈពេល ដែលតម្លៃ នៃទូរស័ព្ទ តិចតួច ធ្លាក់ចុះបន្តទៀត។

ទូរស័ព្ទ IP 


ទូរសព្ទ IP ពាណិជ្ជកម្មជាមួយបន្ទះក្តារប៊ូតុងបញ្ជានិងមុខងារអេក្រង់ដើម្បីអនុវត្តការកំណត់រចនាសម្ព័ន្ធនិងលក្ខណៈពិសេសរបស់អ្នកប្រើប្រាស់។
វិស័យបច្ចេកវិទ្យាដែលអាចរកបានសម្រាប់ទូរស័ព្ទនេះបានពង្រីកជាមួយនឹងការមកដល់នៃបច្ចេកវិទ្យាទំនាក់ទំនងថ្មី។ ទូរគមនាគមន៍ឥឡូវនេះរួមបញ្ចូលទាំងបច្ចេកវិទ្យានៃការផ្តល់សេវាអ៊ិនធឺណិនិងទំនាក់ទំនងចល័តរួមទាំងការធ្វើសន្និសីទវីដេអូ។
បច្ចេកវិជ្ជាថ្មីដែលមានមូលដ្ឋានលើគំនិត អ៊ិនធឺណែត (IP) ជាទូទៅត្រូវបានគេសំដៅទៅដាច់ដោយឡែកពីគ្នាជាសម្លេងតាមរយៈទូរស័ព្ទ IP (VoIP) ដែលត្រូវបានសំដៅជាទូទៅថាជាទូរស័ព្ទអាយភីអេសឬអ៊ិនធឺណិត។ មិនដូចសេវាកម្មទូរស័ព្ទចល័តសេវាទូរស័ព្ទ IP មិនត្រូវបានគ្រប់គ្រងដោយរដ្ឋាភិបាលទេ។ នៅសហរដ្ឋអាមេរិកគណៈកម្មាការទំនាក់ទំនងសហព័ន្ធ (FCC) ធ្វើនិយ័តកម្មពីការភ្ជាប់ទូរស័ព្ទទៅទូរស័ព្ទប៉ុន្តែនិយាយថាពួកគេមិនមានគម្រោងគ្រប់គ្រងការតភ្ជាប់រវាងអ្នកប្រើទូរស័ព្ទនិងអ្នកផ្តល់សេវាទូរស័ព្ទ IP ទេ។ ត្រូវការអំណះអំណាង ]
ឯកទេសនៃទូរស័ព្ទឌីជីថលពិធីការអ៊ិនធឺណេត (IP) telephony ទាក់ទងទៅនឹងការប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យាបណ្តាញឌីជីថលដែលជាមូលដ្ឋានគ្រឹះ ដើម្បីបង្កើត អ៊ិនធឺណិត ដើម្បីបង្កើតបញ្ជូននិងទទួលការទំនាក់ទំនងទូរគមនាគមន៍នៅលើ បណ្តាញកុំព្យូទ័រ ។ ទូរសព្ទអុីនធឺណិតត្រូវបានគេស្គាល់ជាទូទៅថាជា សម្លេងតាមរយៈពិធីការអ៊ិនធឺណិត (VoIP) ដែលឆ្លុះបញ្ចាំងពីគោលការណ៍នេះប៉ុន្តែវាត្រូវបានគេសំដៅទៅលើលក្ខខណ្ឌជាច្រើនទៀត។ VoIP បានបង្ហាញថាជា បច្ចេកវិទ្យារំខាន ដែលត្រូវបានជំនួសយ៉ាងឆាប់រហ័សនូវបច្ចេកវិទ្យាហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធទូរស័ព្ទ។ គិតត្រឹមខែមករាឆ្នាំ 2005 អ្នកប្រើទូរស័ព្ទរហូតដល់ទៅ 10% នៅក្នុង ប្រទេសជប៉ុន និង កូរ៉េខាងត្បូង បានប្តូរសេវាកម្មទូរស័ព្ទឌីជីថលនេះ។ ខែមករាឆ្នាំ 2005អត្ថបទ Newsweek បានលើកឡើងថាទូរស័ព្ទតាមអ៊ីនធឺណិតអាចជា "រឿងធំបន្ទាប់" ។ [3] នៅឆ្នាំ 2006 ក្រុមហ៊ុន VoIP ជាច្រើនផ្តល់ជូនសេវាកម្មដល់ អ្នកប្រើប្រាស់ និង អាជីវកម្ម ។ ត្រូវការភាពទាន់សម័យ ]
ទូរស័ព្ទអាយភីប្រើការតភ្ជាប់អ៊ីធឺណិតនិង ទូរស័ព្ទអាយអេសអាយ អាដាប់ទ័រទូរស័ព្ទអាណាឡូកឬ កម្មវិធីកុំព្យួទ័រ ទន់ ដើម្បីបញ្ជូនការសន្ទនាដែលបានបម្លែងទៅជា កញ្ចប់ទិន្នន័យ ។ បន្ថែមពីលើការជំនួសសេវាទូរសព្ទចាស់ (POTS) សេវាទូរស័ព្ទ IP មានសមត្ថភាពប្រកួតប្រជែងជាមួយនឹង សេវាកម្ម ទូរស័ព្ទចល័ត តាមរយៈការផ្តល់ជូនដោយឥតគិតថ្លៃឬតម្លៃទាបតាមរយៈ WiFi hotspots ។ VoIP ក៏ត្រូវបានប្រើនៅលើបណ្តាញឯកជនដែលអាចឬមិនអាចមានការតភ្ជាប់ទៅបណ្តាញទូរស័ព្ទទូទាំងពិភពលោក។

ខ្សែទូរស័ព្ទមានខ្សែមានខ្សែ 100 នាក់នៅឆ្នាំ 1997-2007

ការស្រាវជ្រាវផលប៉ះពាល់សង្គម 

ការទំនាក់ទំនងពីមនុស្សម្នាក់ទៅមនុស្សម្នាក់ៗរួមបញ្ចូលទាំងការនិយាយដោយមិនប្រើពាក្យសំដីដែលបានបង្ហាញនៅក្នុងផ្ទៃមុខនិងកាយវិការដទៃទៀតដែលមិនអាចបញ្ជូនតាមទូរស័ព្ទសម្លេងប្រពៃណី។ ទូរសព្ទវីដេអូបាន ស្ដារអន្តរកម្មដូចទៅនឹងដឺក្រេខុស ៗ គ្នា។ ទ្រឹស្តីទ្រឹស្តីសង្គមគឺជាទ្រឹស្តីដើម្បីវាស់ស្ទង់ភាពជោគជ័យនៃប្រភេទនៃការប្រាស្រ័យទាក់ទងផ្សេងៗគ្នាក្នុងការរក្សាគន្លឹះដែលមិនមែនជាពាក្យសម្ដីដែលមានវត្តមាននៅក្នុងអន្តរកម្មទល់មុខគ្នា។ ការសិក្សាស្រាវជ្រាវនេះពិនិត្យមើលអត្ថបទខុសៗគ្នាជាច្រើនដូចជាបរិបទរូបរាងកន្សែងមុខមុខផ្សេងៗគ្នាចលនារាងកាយសំលេងទូចនិងក្លិន។
គន្លឹះនៃការប្រាស្រ័យទាក់ទងជាច្រើនត្រូវបានបាត់បង់ដោយការប្រើប្រាស់ទូរស័ព្ទ។ ភាគីទាក់ទងមិនអាចកំណត់អត្តសញ្ញាណចលនារាងកាយនិងខ្វះការប៉ះនិងក្លិន។ ទោះបីជាការថយចុះសមត្ថភាពក្នុងការកំណត់អត្តសញ្ញាណសង្គមក៏ត្រូវបានគេស្គាល់ផងដែរ, Wiesenfeld, Raghuram និង Garud ចង្អុលបង្ហាញថាវាមានតម្លៃនិងប្រសិទ្ធភាពចំពោះប្រភេទនៃការទំនាក់ទំនងសម្រាប់កិច្ចការផ្សេងៗគ្នា។ [4] ពួកគេពិនិត្យមើលកន្លែងធ្វើការដែលប្រភេទនៃការប្រាស្រ័យទាក់ទងផ្សេងៗគ្នាដូចជាទូរស័ព្ទមានប្រយោជន៍ជាងអន្តរកម្មទល់មុខគ្នា។
ការពង្រីកនៃការទំនាក់ទំនងទៅកាន់សេវាទូរស័ព្ទចល័តបានបង្កើតតម្រងផ្សេងគ្នានៃអក្សរសង្គមជាង ដីបន្ទាត់ ទូរស័ពទ។ ការប្រើប្រាស់សារផ្ញើសារភ្លាមៗដូចជា ផ្ញើសារ តាមទូរសព្ទចល័តបានបង្កើតអារម្មណ៍នៃសហគមន៍។ ត្រូវការអំណះអំណាង ] នៅក្នុង សំណង់សង្គមនៃទូរស័ព្ទចល័តវាត្រូវបានគេណែនាំថាការហៅទូរស័ព្ទនិងសារជាអក្សរគឺមានច្រើនជាងការប៉ុនប៉ងដើម្បីសន្ទនាគ្នាមួយ។ ផ្ទុយទៅវិញវាគឺជាកាយវិការមួយដែលរក្សាបណ្តាញសង្គមរវាងគ្រួសារនិងមិត្តភក្តិ។ ទោះបីជាមានការបាត់បង់នូវការកត់សម្គាល់សង្គមមួយចំនួនតាមរយៈទូរស័ព្ទទូរស័ព្ទចល័តបាននាំមកនូវទម្រង់ថ្មីនៃការបញ្ចេញមតិខុសគ្នាដែលត្រូវបានយល់ដោយទស្សនិកជនខុសៗគ្នា។ ការបន្ថែមភាសាថ្មីព្យាយាមទូទាត់សងនូវការខ្វះខាតនៃអន្តរកម្មដែលមិនមានរូបរាង។
ទ្រឹស្តីសង្គមមួយទៀតដែលត្រូវបានគាំទ្រតាមរយៈទូរស័ព្ទគឺទ្រឹស្តីឌីជីថលពន្ធុ។ ទ្រឹស្តីនេះសន្និដ្ឋានថាមនុស្សប្រើប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយឬធនធានដើម្បីសម្រេចគោលដៅជាក់លាក់។ ទ្រឹស្តីនេះបញ្ជាក់ថាមានទំនាក់ទំនងរវាងប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយទស្សនិកជននិងប្រព័ន្ធសង្គមដ៏ធំ។ [5] ទូរស័ព្ទអាស្រ័យលើមនុស្សជួយសំរេចគោលដៅជាក់លាក់ដូចជាការចូលប្រើព័ត៌មាន, ការរក្សាទំនាក់ទំនងជាមួយអ្នកដទៃ, ការទំនាក់ទំនងរហ័ស, ការកំសាន្តជាដើម។

សូមមើលផងដែរ 

  • បញ្ជីឈ្មោះទូរស័ព្ទ
  • ប្រវត្តិនៃទូរស័ព្ទ
  • ការបង្កើតទូរស័ព្ទ
Previous
Next Post »