ដ្យាក្រាមសៀគ្វី

ការប្រៀបធៀបរចនាប័ទ្មរូបភាពនិងរូបភាពនៃគំនូសតាងសៀគ្វី
និមិត្តសញ្ញាដ្យាក្រាមធម្មតា (និមិត្តសញ្ញាអាមេរិក)
ដ្យាក្រាមសម្រាប់តួលេខ TTL បួនប៊ីត ជាប្រភេទ ម៉ាស៊ីនរដ្ឋ
ការ ដ្យាក្រាមសៀគ្វី ( ដ្យាក្រាមអគ្គិសន ី, ដ្យាក្រាមបឋម, គំនូរបំព្រួញអេឡិចត្រូនិ ) គឺជាការតំណាងក្រាហ្វិកនៃ សៀគ្វីអគ្គិសនី ។ ការ ប្រើរូប ដ្យាក្រាមសៀគ្វីប្រើរូបភាពសាមញ្ញនៃសមាសភាគខណៈ ដ្យាក្រាមគំនូរបំព្រួញ បង្ហាញសមាសភាគនិងការទាក់ទងនៃសៀគ្វីដោយប្រើនិមិត្តសញ្ញាស្ដង់ដារតំណាង។ ការបង្ហាញនៃការភ្ជាប់គ្នារវាងសមាសភាគសៀគ្វីក្នុងដ្យាក្រាម schematic មិនចាំបាច់ទាក់ទងនឹងការរៀបចំរូបរាងនៅក្នុងឧបករណ៍ដែលបានបញ្ចប់នោះទេ។
មិនដូច គំនូសតាងប្លុក ឬ ដ្យាក្រាម ប្លង់ដ្យាក្រាម ទ័របង្ហាញពីការ តភ្ជាប់អគ្គិសនី ពិតប្រាកដ ។ គំនូរន័យដើម្បីបង្ហាញការរៀបចំខ្សែរាងកាយនិងសមាសភាគដែលពួកគេបានភ្ជាប់ត្រូវបានគេហៅថា ស្នាដៃសិល្បៈ ឬ ប្លង ់, រចនារាងកាយ ឬ ដ្យាក្រាមខ្សែ ។
ដ្យាក្រាមសៀគ្វីត្រូវបានប្រើសម្រាប់ការរចនា (ការរៀបចំ សៀគ្វី ) ការសាងសង់ (ដូចជា ប្លង់ កុំព្យូទ័រ ) និងការថែរក្សាឧបករណ៍អគ្គិសនីនិងអេឡិចត្រូនិក។
ក្នុង វិទ្យាសាស្រ្តកុំព្យួទ័រ ដ្យាក្រាមសៀគ្វីមានប្រយោជន៍នៅពេលដែលមើលឃើញកន្សោមដែលប្រើ ពិជគណិតប៊ូលីន ។ 

មាតិកា

  • និមិត្តសញ្ញា1
  • 2អង្គការ
  • 3ស្នាដៃសិល្បៈ
  • 4សូមមើលផងដែរ
  • 5ឯកសារយោង
  • 6តំណខាងក្រៅ

និមិត្តសញ្ញា 

ដ្យាក្រាមសៀគ្វីគឺជារូបភាពដែលមាននិមិត្តសញ្ញាដែលខុសគ្នាពីប្រទេសមួយទៅប្រទេសមួយហើយមានការផ្លាស់ប្តូរតាមពេលវេលាប៉ុន្តែបច្ចុប្បន្នមានកំរិតស្តង់ដារអន្តរជាតិ។ សមាសធាតុសាមញ្ញជាញឹកញាប់មាននិមិត្តសញ្ញាដែលមានបំណងដើម្បីតំណាងឱ្យលក្ខណៈពិសេសមួយចំនួននៃការសាងសង់រូបវិទ្យានៃឧបករណ៍។ ឧទាហរណ៍និមិត្តសញ្ញាសម្រាប់តង់ស្យុងមួយដែលបង្ហាញនៅទីនេះមានកាលបរិច្ឆេទត្រលប់ទៅថ្ងៃដែលសមាសធាតុនេះត្រូវបានបង្កើតឡើងពីបំណែកនៃរណបដ៏វែងមួយដែលរុំក្នុងលក្ខណៈមួយដើម្បីមិនផលិតអាំងស៊ីតេដែលនឹងធ្វើឱ្យវាជា ឧបករណ៏ ។ ចរន្តអគ្គីសនីទាំងនេះត្រូវបានប្រើតែនៅក្នុងកម្មវិធីដែលមានថាមពលខ្លាំងតែប៉ុណ្ណោះហើយអាំងតេក្រ័រតូចៗត្រូវបានបញ្ចោញចេញពី សមាសធាតុកាបូន (ល្បាយ កាបូន និង ស៊ីឡាំង) ឬប្រឌិតជាបំពង់បង្ហូរឬបន្ទះឈីបដែលមានគម្របហៈ។ និមិត្តសញ្ញាស្តង់ដារអន្តរជាតិសម្រាប់តង់ស្យុងមួយត្រូវបានធ្វើឱ្យងាយស្រួលទៅ oblong ពេលខ្លះមានតម្លៃ ohms ដែលសរសេរនៅខាងក្នុងជំនួសនិមិត្តសញ្ញា zig-zag ។ និមិត្តសញ្ញាមិនសូវសាមញ្ញគឺគ្រាន់តែជាស៊េរីនៃកំពូលនៅលើផ្នែកម្ខាងនៃបន្ទាត់ដែលតំណាងឱ្យបន្ទាត់នាំមុខជាជាងត្រឡប់មកវិញនិងឆ្ពោះទៅដូចដែលបានបង្ហាញនៅទីនេះ។

និមិត្តសញ្ញាច្រាសខ្សែក្រវ៉ាត់សំរាប់ទស្សន៍ទ្រនិច។ នេះ ក្រុមហ៊ុន CAD ជានិមិត្តរូបសម្រាប់ខ្សែឆ្លងកាត់អ៊ីសូឡង់គឺដូចគ្នានេះដែលមានវ័យចំណាស់, និមិត្តសញ្ញាដែលមិនមែនជាក្រុមហ៊ុន CAD ខ្សែឆ្លងកាត់ការមិនអ៊ីសូឡង់។ ដើម្បីជៀសវាងការភាន់ច្រលំនិមិត្តសញ្ញា "លោត" (ពាក់កណ្តាលរង្វង់) ខ្សែភ្លើងដែលមានអ៊ីសូឡង់នៅក្នុងគ្រោងការណ៍ដែលមិនមែន CAD ត្រូវបានផ្ដល់អនុសាសន៍ (ផ្ទុយពីការប្រើប្រាស់និមិត្តសញ្ញារចនាប័ទ្ម CAD សម្រាប់ការតភ្ជាប់គ្មាន) ដូច្នេះដើម្បីជៀសវាងការភាន់ច្រលំជាមួយឯកសារចាស់ជាងនេះ និមិត្តសញ្ញារចនាប័ទ្ម, ដែលមានន័យផ្ទុយផ្ទុយ។ រចនាប័ទ្មថ្មីដែលបានផ្តល់អនុសាសន៍សម្រាប់ការតភ្ជាប់ខ្សែ 4 វិធីនៅក្នុងគ្រោងការណ៍ CAD និងមិនមែន CAD គឺដើម្បីរារាំងខ្សែភ្ជាប់ចូលទៅក្នុងចំនុចប្រសព្វ។
ការផ្សារភ្ជាប់គ្នារវាងអ្នកដឹកនាំគឺជាការឆ្លងកាត់បន្ទាត់សាមញ្ញ។ ជាមួយនឹងការមកដល់នៃការសរសេរតាមអេឡិចត្រូនិចការតភ្ជាប់ខ្សែកោងឆ្លងកាត់ពីរត្រូវបានបង្ហាញដោយខ្សែឆ្លងកាត់ដោយសញ្ញា "dot" ឬ "blob" ដើម្បីបង្ហាញពីការតភ្ជាប់។ នៅពេលដំណាលគ្នានោះប្រភេទ Crossover ត្រូវបានគេធ្វើឱ្យងាយស្រួលក្នុងការឆ្លងកាត់ដូចគ្នាប៉ុន្តែមិនមាន "ចំណុច" ទេ។ ទោះយ៉ាងណាក៏ដោយវាមានគ្រោះថ្នាក់នៃការច្រលំខ្សែកោងដែលត្រូវបានភ្ជាប់និងមិនភ្ជាប់ទៅក្នុងលក្ខណៈនេះបើចំណុចត្រូវបានដកចេញតូចពេកឬត្រូវបានលុបចោលដោយចៃដន្យ (ឧ។ ចំនុច "" អាចបាត់ទៅវិញបន្ទាប់ពីឆ្លងកាត់ម៉ាស៊ីនចម្លងច្រើន) ។ដូចនេះការអនុវត្តសម័យទំនើបដែលតំណាងឱ្យការតភ្ជាប់ខ្សែ 4 វិធីគឺដើម្បីគូរខ្សែលួសត្រង់ហើយបន្ទាប់មកគូរខ្សភ្លើផ្សេងទៀតដែលមានចំនុចភ្ជាប់ជាមួយ "ចំណុច" ជាការតភ្ជាប់ (សូមមើលដ្យាក្រាម) ដើម្បីបង្កើតជាពីរដាច់ដោយឡែកពីគ្នានូវ T-junctions ថា brook គ្មានការយល់ច្រឡំនិងច្បាស់ណាស់ថាមិនមែនជាប្រភេទ Crossover មួយ។ 
សម្រាប់ការឆ្លងខ្សភ្លើងដែលត្រូវបានអ៊ីសូឡង់ពីគ្នាទៅវិញទៅមកនិមិត្តសញ្ញាពាក់កណ្តាលរង្វង់តូចមួយត្រូវបានប្រើជាទូទៅដើម្បីបង្ហាញខ្សែលួសមួយ "លោតលើ" ខ្សែផ្សេងទៀត (ស្រដៀងគ្នាទៅនឹងរបៀបប្រើខ្សែភ្លើង) ។
រចនាប័ទ្មកូនកាត់ធម្មតាមួយនៃការគូររួមបញ្ចូលគ្នានូវចំណុចឆ្លងកាត់ T -Junction ជាមួយការតភ្ជាប់ "ចំណុច" និងលួស "លោត" និមិត្តសញ្ញារង្វង់ពាក់កណ្ដាលសម្រាប់ឆ្លងកាត់អ៊ីសូឡង់។ ក្នុងលក្ខណៈនេះចំណុច "តូច" ដែលមើលមិនឃើញឬដែលបាត់ខ្លួនដោយចៃដន្យអាចនៅតែខុសគ្នាពី "លោត" ។ 
នៅលើដ្យាក្រាមសៀគ្វី និមិត្តសញ្ញា សម្រាប់សមាសភាគត្រូវបានដាក់ស្លាកជាមួយអ្នកពិពណ៌នាឬអ្នក រចនាសេចក្ដីយោងដែល ផ្គូផ្គងលើបញ្ជីនៃផ្នែក។ ឧទាហរណ៏ C1 គឺជា capacitor ដំបូង L1 គឺជា inductorដំបូង Q1 គឺជា transistor ដំបូង R1 គឺជា resistor ដំបូង ។ ជាញឹកញាប់ការកំណត់តម្លៃឬប្រភេទនៃសមាសភាគត្រូវបានបង្ហាញនៅលើដ្យាក្រាមដែលនៅក្បែរផ្នែកប៉ុន្តែព័ត៌មានលំអិតនឹងត្រូវដាក់បញ្ចូលក្នុងបញ្ជីផ្នែក។
វិធានលម្អិតសម្រាប់ការចុះបញ្ជីយោងត្រូវបានផ្តល់ជូននៅក្នុងស្តង់ដារអន្តរជាតិ IEC 61346 ។
អង្គការ 
វាជាធម្មតាប៉ុន្តែមិនមានអនុសញ្ញាសកលដែលគំនូរបំព្រួញត្រូវបានរៀបចំនៅលើទំព័រពីឆ្វេងទៅស្តាំនិងពីលើចុះក្រោមក្នុងលំដាប់ដូចលំហូរនៃសញ្ញាមេឬផ្លូវថាមពល។ ឧទាហរណ៍គ្រោងការណ៍សម្រាប់ឧបករណ៍ទទួលវិទ្យុអាចចាប់ផ្តើមជាមួយនឹងការបញ្ចូលអង់តែននៅផ្នែកខាងឆ្វេងនៃទំព័រហើយបញ្ចប់ជាមួយនឹងបំពងសម្លេងនៅខាងស្តាំ។ ការភ្ជាប់ផ្គត់ផ្គង់ថាមពលវិជ្ជមានសម្រាប់ដំណាក់កាលនីមួយៗនឹងត្រូវបានបង្ហាញនៅផ្នែកខាងលើនៃទំព័រជាមួយនឹងមូលដ្ឋានការផ្គត់ផ្គង់អវិជ្ជមានឬផ្លូវត្រឡប់មកវិញផ្សេងទៀតឆ្ពោះទៅរកបាត។ គំនូរបំពងសម្លេងដែលមានបំណងថែរក្សាអាចមានផ្លូវសញ្ញាសំខាន់ៗដែលបានបន្លិចដើម្បីជួយក្នុងការយល់ដឹងអំពីលំហូរសញ្ញាតាមរយៈសៀគ្វី។ ឧបករណ៍ស្មុគ្រស្មាញច្រើនមានគ្រោងការណ៍ពហុទំព័រនិងត្រូវពឹងផ្អែកលើនិមិត្តសញ្ញាយោងឆ្លងដើម្បីបង្ហាញពីលំហូរនៃសញ្ញារវាងសន្លឹកផ្សេងៗនៃគំនូរ។
ច្បាប់លម្អិតសម្រាប់ការរៀបចំគំនូសតាងសៀគ្វីនិងប្រភេទឯកសារផ្សេងៗទៀតដែលបានប្រើប្រាស់នៅក្នុងបច្ចេកវិទ្យាអេឡិចត្រូនិចត្រូវបានផ្តល់ជូននៅក្នុងស្តង់ដារអន្តរជាតិ IEC 61082-1 ។
ដ្យាក្រាម តក្កវិជ្ជា relay ដែលត្រូវបានគេហៅផងដែរថា គំនូសតាង logical ជណ្ដើរ ប្រើអនុសញ្ញាស្ដង់ដារទូទៅមួយផ្សេងទៀតសម្រាប់ការរៀបចំគំនូរបំព្រួញដោយមានផ្លូវដែកផ្គត់ផ្គង់ថាមពលបញ្ឈរនៅខាងឆ្វេងនិងមួយទៀតនៅខាងស្ដាំហើយសមាសធាតុចងក្រងរវាងពួកវាដូចជាកាំជណ្ដើរនៃជណ្ដើរ។

ស្នាដៃសិល្បៈ 


សំបុកកណ្តុរមួយ
នៅពេលដែលគ្រោងការណ៍ត្រូវបានបង្កើតវាត្រូវបានបម្លែងទៅជាប្លង់ដែលអាចប្រឌិតលើបន្ទះសៀគ្វីដែលបានបោះពុម្ព (PCB) ។ ប្លង់គំនូសតាងដែលជំរុញដោយ ចាប់ផ្តើមជាមួយដំណើរការនៃ ការចាប់យករូបភាព ។ លទ្ធផលគឺអ្វីដែលត្រូវបានគេស្គាល់ថាជាសំបុកកណ្តុរ។ សំបុករបស់សត្វកណ្តុរគឺជារអាក់រអួលមួយនៃខ្សែក (បន្ទាត់) ដែលបញ្ច្រាស់គ្នាទៅកាន់ទិសដៅរបស់ពួកគេ។ ខ្សែទាំងនេះត្រូវបានបញ្ជួនដោយដៃរឺដោយស្វ័យប្រវត្តិដោយការប្រើប្រាស់គ្រឿងអេឡិចត្រូនិចរចនាអេឡិចត្រូនិច (EDA) ។ ឧបករណ៍ EDA រៀបចំនិងរៀបចំការរៀបចំសមាសភាគឡើងវិញនិងរកផ្លូវសម្រាប់បទដើម្បីភ្ជាប់ថ្នាំងផ្សេងៗ។ លទ្ធផលនេះបង្ហាញពី គំនូរ ប្លង់ ចុងក្រោយ សម្រាប់ សៀគ្វីរួម ឬ បន្ទះសៀគ្វីដែលបានបោះពុម្ព ។ [9]
លំហូររចនាទូទៅអាចមានដូចខាងក្រោម:
ក្រាហ្វិច→ការចាប់យករូបភាព schematic → netlist →សំបុកកណ្តុរ→ ការបញ្ជូន →ការងារសិល្បៈ→ការអភិវឌ្ឍនិងការបង្កើត PCB →ការម៉ោនសមាសភាគ→ការធ្វើតេស្
សូមមើលផងដែរ 
  • Boxology
  • សញ្ញានិម្មិត
  • ច្រកទ្វារឡូជីខល
  • ចេញ
  • ការចាប់យកគំនូសតាង
  • កម្មវិធីនិពន្ធគំនូសតាង
Previous
Next Post »